Правила знадобляться батькам дітей віком 5-12 років, особливо батькам хлопчиків. Для початку визначимося, що ми хочемо: регулярно виховувати та карати або допомогти дитині змінити поведінку надалі.
Якщо хочемо допомогти, то важливо розуміти, що будь-яка поведінка дитини - це відбиток її стану і меседж, або навіть крик дорослим: «Я не справляюся!» або «Я справляюся ось так!» А ще потрібно розуміти, що на будь-які зміни необхідний час, системність дій і підтримка кожного маленького кроку.
Коли дитину переповнюють емоції, вона втомилася, голодна, їй бракує уваги, не отримала необхідного, вона може включити модель нападу / атаки, або інші агресивні моделі поведінки, які бачила у мультиках або комп’ютерних іграх, або вже відчула раніше щодо себе з боку інших дітей або дорослих.
Прості правила, що робити, якщо на ваших очах зав'язується бійка між дітьми
Правило 1. Не включайтеся емоційно самі та зберігайте самовладання! Щоб зберегти спокій, до того, як щось говорити або кинутися «в бійку», зробіть мініпаузу - 1-2 вдихи / глибоких видихи.
Правило 2. Якщо конфлікт відбувається не з вашою дитиною на території нашого садка-школи, кличте на допомогу педагогів або вихователів. У педагогів Clever Kids є окрема інструкція, як діяти в таких випадках. Якщо бійка відбувається на іншому дитячому майданчику, включайтеся тільки тоді, коли це ваша дитина або, якщо діти не ваші, але їх батьків немає поруч, а дітям загрожує небезпека – й лише, щоб розняти й перемкнути увагу.
Якщо вам доведеться самостійно залагодити цей конфлікт, дійте спокійно, рішуче, без зайвих емоцій, слів і головне, не ставайте на чиюсь сторону! Будьте неупередженим арбітром!
Щоб погасити конфлікт швидко та ефективно:
1. Спокійно і чітко спробуйте зупинити дітей словами «Стоп, небезпечно!», а краще спокійно розняти мовчки. Зазвичай діти в бійці нічого не чують. При необхідності встаньте між дітьми і / або акуратно розведіть забіяк руками.
2. Постарайтеся перемкнути увагу дітей, можна навіть несподіваними способами, які спадуть вам на думку.
3. Якщо комусь боляче, потекла кров, проведіть короткий огляд: боляче? де боляче? Можливо, потрібні вода, серветки, і т. д.
4. Дайте дітям час заспокоїтися й отямитися. Можливо, знадобиться «випустити пар» - виплакатися. Ви зі свого боку ситуацію не коментуєте. Тільки питаєте: боляче або не боляче кожного, стримано співчуваєте «боляче, розумію» і пропонуєте допомогу.
5. Тільки коли градус емоцій знизився, можна почати розмову. Дайте можливість кожному по черзі висловитися: спочатку про те, що трапилося, потім - про свої почуття. Звинувачення переводимо в нейтральне русло.
Порада:
* Запропонуйте почати говорити першому, хто був постраждалим в конфлікті (якщо ви встигли це помітити).
* Пропонуємо говорити, використовуючи «я» замість «ти», говорячи про почуття і про те, що сталося.
6. Після того як всі висловилися про те, що й чому сталося, переходимо до того, як можна було вирішити ситуацію по-іншому, і що зробимо, якщо вона повториться. Знову по черзі.
7. Уточнюємо, чи всі згодні з рішенням, що саме так ми вчинимо наступного разу. Пропонуємо дітям повторити алгоритм рішення.
8. На знак згоди і перемир’я потискаємо один одному руки і / або обіймаємось.
9. Останнє, але не менш важливе. Запитуємо (спочатку потерпілого): «Як ти (називаємо на ім’я) почуваєшся тепер? А як ти (ім’я) почуваєшся тепер? Діти,
хочу подякувати тобі (ім’я) й тобі (ім’я), що ви помирилися, домовилися і знаєте, як діяти наступного разу. А тепер нас / вас чекають ... вперед ...»
Чого робити НЕ ВАРТО:
* У розпал конфлікту не говоримо й не кричимо - в цей момент зазвичай ніхто нічого не чує. Це часта помилка - намагатися з’ясувати з дитиною щось, поки вона перебуває в емоціях, часто в стані афекту.
* Рознімаючи, не вживаємо імен дітей. Діти можуть не реагувати, оскільки на ім’я до них часто звертаються в негативному контексті.
* Не граємо в гру «поганий / хороший» і «жертва / тиран». Ці ролі діти копіюють та потім маніпулюють ними.
Не варто в процесі конфлікту виховувати дітей. Ваша мета - не покарати за те, що вже сталося, а примирити та змінити поведінку надалі. Тому розмови між учасниками ведемо тільки тоді, коли вони заспокоїлися.
* Не розповідаємо, як було, як не треба і чому так не треба. Концентруємося тільки на вирішенні конфлікту і як треба чинити в майбутньому.
* Не питаємо, чому так вчинила, якщо дитина сама не сказала чи сказала не відразу. Навіть дорослі часто не можуть пояснити причини вчинків. Це не тема для обговорення тут і зараз.
* Не вступаємо в перепалку з іншим дорослим - так ми дітям, всупереч розумним словам і повчанням, даємо зовсім інший меседж - це тобі конфліктувати, сваритися й битися не можна, а дорослим можна. Як ви вважаєте, яку модель дитина вибере наступного разу? Слова або поведінку?
І головне! Жодних оцінок і ярликів. Наше завдання навчити дітей, як потрібно поводитися, навіть якщо поруч немає дорослих, і зробити це моделлю поведінки, а не карати, залякувати й лаяти. Це не призводить до змін!
Не провокуйте скривджену дитину на бійки: «Дай здачі, якщо він тебе вдарить! Відповідай йому тим же!». Це не навчить дитину вирішувати конфліктні ситуації, а вчитиме включати агресію або накопичувати безсилля й чекати моменту, коли можна буде вихлюпнути почуття на кривдника. Це може привести до серйозних наслідків.
Порада:
Якщо дітям до 4-5 років, потрібно: перемикнути увагу, допомогти заспокоїтися, менше говорити, більше робити. Коротко з’ясувати у кожного,
що він відчуває і що сталося. Показати, як діяти в наступний раз. Попросити кожного повторити або показати. Потиснути руки, адже спортсмени після змагань тиснуть руки і обіймаються. Але не наполягати.
Якщо дітям від 5 років: даємо випустити пар, заспокоїтися, пропонуємо одразу ж сісти і обговорити ситуацію, що склалася. Хороша ідея - використовувати «предмет миру» (будь-який, який опиниться під руками, тільки не камінь).
Досвід Clever Kids: розвиваємо емоційний інтелект і вчимо розв’язувати конфлікти
У школі та садку #CleverKids створена атмосфера, в якій діти почуваються спокійно і впевнено, розкриваючись в процесі навчання.
Ми розвиваємо у дітей емоційний інтелект - дитина оптимістично налаштована, проявляє інтерес до ігор і навчання, відкрито висловлює свої почуття та ідеї.
У Clever Kids діти вчаться усвідомлювати себе та свої потреби, свої маленькі завдання та цілі, які можна вирішувати тут і зараз; відчувати свій фізичний та емоційний стан, усвідомлено турбуватись про своє здоров'я, відновлювати свої сили та керувати емоціями, формують любов до здорового способу життя. Багато уваги ми приділяємо розвитку навичок комунікації, вміння домовлятись та відстоювати свої кордони без агресії. Результат, який ми бачимо в учнів – підвищена усвідомленість, вміння керувати негативними емоціями, високий рівень емпатії, розвинена здатність залагоджувати конфлікти без крику та не виносити з них негатив. А головне – більш щасливі та здорові діти, готові до навчання.
Якщо у батьків є питання щодо виховання дітей – ми з радістю консультуємо батьків і допомагаємо їм отримувати більше радості від батьківства.
Clever Kids - це БІЛЬШЕ, ніж просто навчання у школі чи садочку! Так, для нас важливо, щоб кожній дитині було добре та цікаво, а батькам спокійно і вони були впевнені, що ми #РостимоВеликих. Переконайтесь у цьому, записавшись до нас на екскурсію.
Правила знадобляться батькам дітей віком 5-12 років, особливо батькам хлопчиків. Для початку визначимося, що ми хочемо: регулярно виховувати та карати або допомогти дитині змінити поведінку надалі.
Якщо хочемо допомогти, то важливо розуміти, що будь-яка поведінка дитини - це відбиток її стану і меседж, або навіть крик дорослим: «Я не справляюся!» або «Я справляюся ось так!» А ще потрібно розуміти, що на будь-які зміни необхідний час, системність дій і підтримка кожного маленького кроку.
Коли дитину переповнюють емоції, вона втомилася, голодна, їй бракує уваги, не отримала необхідного, вона може включити модель нападу / атаки, або інші агресивні моделі поведінки, які бачила у мультиках або комп’ютерних іграх, або вже відчула раніше щодо себе з боку інших дітей або дорослих.
Прості правила, що робити, якщо на ваших очах зав'язується бійка між дітьми
Правило 1. Не включайтеся емоційно самі та зберігайте самовладання! Щоб зберегти спокій, до того, як щось говорити або кинутися «в бійку», зробіть мініпаузу - 1-2 вдихи / глибоких видихи.
Правило 2. Якщо конфлікт відбувається не з вашою дитиною на території нашого садка-школи, кличте на допомогу педагогів або вихователів. У педагогів Clever Kids є окрема інструкція, як діяти в таких випадках. Якщо бійка відбувається на іншому дитячому майданчику, включайтеся тільки тоді, коли це ваша дитина або, якщо діти не ваші, але їх батьків немає поруч, а дітям загрожує небезпека – й лише, щоб розняти й перемкнути увагу.
Якщо вам доведеться самостійно залагодити цей конфлікт, дійте спокійно, рішуче, без зайвих емоцій, слів і головне, не ставайте на чиюсь сторону! Будьте неупередженим арбітром!
Щоб погасити конфлікт швидко та ефективно:
1. Спокійно і чітко спробуйте зупинити дітей словами «Стоп, небезпечно!», а краще спокійно розняти мовчки. Зазвичай діти в бійці нічого не чують. При необхідності встаньте між дітьми і / або акуратно розведіть забіяк руками.
2. Постарайтеся перемкнути увагу дітей, можна навіть несподіваними способами, які спадуть вам на думку.
3. Якщо комусь боляче, потекла кров, проведіть короткий огляд: боляче? де боляче? Можливо, потрібні вода, серветки, і т. д.
4. Дайте дітям час заспокоїтися й отямитися. Можливо, знадобиться «випустити пар» - виплакатися. Ви зі свого боку ситуацію не коментуєте. Тільки питаєте: боляче або не боляче кожного, стримано співчуваєте «боляче, розумію» і пропонуєте допомогу.
5. Тільки коли градус емоцій знизився, можна почати розмову. Дайте можливість кожному по черзі висловитися: спочатку про те, що трапилося, потім - про свої почуття. Звинувачення переводимо в нейтральне русло.
Порада:
* Запропонуйте почати говорити першому, хто був постраждалим в конфлікті (якщо ви встигли це помітити).
* Пропонуємо говорити, використовуючи «я» замість «ти», говорячи про почуття і про те, що сталося.
6. Після того як всі висловилися про те, що й чому сталося, переходимо до того, як можна було вирішити ситуацію по-іншому, і що зробимо, якщо вона повториться. Знову по черзі.
7. Уточнюємо, чи всі згодні з рішенням, що саме так ми вчинимо наступного разу. Пропонуємо дітям повторити алгоритм рішення.
8. На знак згоди і перемир’я потискаємо один одному руки і / або обіймаємось.
9. Останнє, але не менш важливе. Запитуємо (спочатку потерпілого): «Як ти (називаємо на ім’я) почуваєшся тепер? А як ти (ім’я) почуваєшся тепер? Діти,
хочу подякувати тобі (ім’я) й тобі (ім’я), що ви помирилися, домовилися і знаєте, як діяти наступного разу. А тепер нас / вас чекають ... вперед ...»
Чого робити НЕ ВАРТО:
* У розпал конфлікту не говоримо й не кричимо - в цей момент зазвичай ніхто нічого не чує. Це часта помилка - намагатися з’ясувати з дитиною щось, поки вона перебуває в емоціях, часто в стані афекту.
* Рознімаючи, не вживаємо імен дітей. Діти можуть не реагувати, оскільки на ім’я до них часто звертаються в негативному контексті.
* Не граємо в гру «поганий / хороший» і «жертва / тиран». Ці ролі діти копіюють та потім маніпулюють ними.
Не варто в процесі конфлікту виховувати дітей. Ваша мета - не покарати за те, що вже сталося, а примирити та змінити поведінку надалі. Тому розмови між учасниками ведемо тільки тоді, коли вони заспокоїлися.
* Не розповідаємо, як було, як не треба і чому так не треба. Концентруємося тільки на вирішенні конфлікту і як треба чинити в майбутньому.
* Не питаємо, чому так вчинила, якщо дитина сама не сказала чи сказала не відразу. Навіть дорослі часто не можуть пояснити причини вчинків. Це не тема для обговорення тут і зараз.
* Не вступаємо в перепалку з іншим дорослим - так ми дітям, всупереч розумним словам і повчанням, даємо зовсім інший меседж - це тобі конфліктувати, сваритися й битися не можна, а дорослим можна. Як ви вважаєте, яку модель дитина вибере наступного разу? Слова або поведінку?
І головне! Жодних оцінок і ярликів. Наше завдання навчити дітей, як потрібно поводитися, навіть якщо поруч немає дорослих, і зробити це моделлю поведінки, а не карати, залякувати й лаяти. Це не призводить до змін!
Не провокуйте скривджену дитину на бійки: «Дай здачі, якщо він тебе вдарить! Відповідай йому тим же!». Це не навчить дитину вирішувати конфліктні ситуації, а вчитиме включати агресію або накопичувати безсилля й чекати моменту, коли можна буде вихлюпнути почуття на кривдника. Це може привести до серйозних наслідків.
Порада:
Якщо дітям до 4-5 років, потрібно: перемикнути увагу, допомогти заспокоїтися, менше говорити, більше робити. Коротко з’ясувати у кожного,
що він відчуває і що сталося. Показати, як діяти в наступний раз. Попросити кожного повторити або показати. Потиснути руки, адже спортсмени після змагань тиснуть руки і обіймаються. Але не наполягати.
Якщо дітям від 5 років: даємо випустити пар, заспокоїтися, пропонуємо одразу ж сісти і обговорити ситуацію, що склалася. Хороша ідея - використовувати «предмет миру» (будь-який, який опиниться під руками, тільки не камінь).
Досвід Clever Kids: розвиваємо емоційний інтелект і вчимо розв’язувати конфлікти
У школі та садку #CleverKids створена атмосфера, в якій діти почуваються спокійно і впевнено, розкриваючись в процесі навчання.
Ми розвиваємо у дітей емоційний інтелект - дитина оптимістично налаштована, проявляє інтерес до ігор і навчання, відкрито висловлює свої почуття та ідеї.
У Clever Kids діти вчаться усвідомлювати себе та свої потреби, свої маленькі завдання та цілі, які можна вирішувати тут і зараз; відчувати свій фізичний та емоційний стан, усвідомлено турбуватись про своє здоров'я, відновлювати свої сили та керувати емоціями, формують любов до здорового способу життя. Багато уваги ми приділяємо розвитку навичок комунікації, вміння домовлятись та відстоювати свої кордони без агресії. Результат, який ми бачимо в учнів – підвищена усвідомленість, вміння керувати негативними емоціями, високий рівень емпатії, розвинена здатність залагоджувати конфлікти без крику та не виносити з них негатив. А головне – більш щасливі та здорові діти, готові до навчання.
Якщо у батьків є питання щодо виховання дітей – ми з радістю консультуємо батьків і допомагаємо їм отримувати більше радості від батьківства.
Clever Kids - це БІЛЬШЕ, ніж просто навчання у школі чи садочку! Так, для нас важливо, щоб кожній дитині було добре та цікаво, а батькам спокійно і вони були впевнені, що ми #РостимоВеликих. Переконайтесь у цьому, записавшись до нас на екскурсію.