Наприклад, малюк добре й багато малює. І тоді сім’я вирішує: все, мистецтво - його покликання, і починає вперто і цілеспрямовано вирощувати з нього художника. Це помилка. Чому? Про це і про те, як максимально розкрити краще, що закладено в дитині, реалізувати її потенціал, розповідає Юлія Демиденко, експертка в галузі освіти, засновниця і генеральний директор мережі дитячих садків-шкіл Clever Kids, СЕО Clever Kids International Inc. і мама чотирьох дітей.
Від інтересу до таланту
Схильність - це прагнення займатися певною діяльністю, це інтерес дитини до якої-небудь справи. Схильність проявляється не тільки в прагненні до результату, але і в захопленні процесом. Важливо розуміти: якщо дитині цікаві тварини, то це не означає, що вона буде охоче прибирати за ними, годувати й гуляти. Схильності проявляються і формуються тільки в діяльності, а не пасивному «хочу собаку». Один день догляду за домашніми тваринами перевірить «хочу» на готовність краще, ніж тести з картинками.
Залиште спроби витягувати з дітей таланти, набагато ефективніше - шукати інтерес і створювати для цього різні ситуації. Коли мова заходить про вибір професії для дитини, недостатньо орієнтуватися на поняття «гуманітарій» або «технар». Сьогодні виділяють схильності:
· до роботи з людьми;
· з тваринами й рослинами;
· з умовними знаками;
· з художніми образами;
· з технікою.
Схильності формуються під впливом інтересу, але відрізняються від нього. Інтерес проявляється захопленістю будь-яким предметом, видом діяльності, а схильність викликає бажання пробувати себе в тому, що цікаво. Саме схильність дає імпульс робити все можливе, щоб домогтися успіху у справі, яка цікавить.
Слово «інтерес» з латини перекладається як «важливо». На жаль, інтересам дитини приділяють недостатньо уваги, хоча саме вони - відправна точка розвитку її схильностей і здібностей.
Найбільш непотрібне й тупикове питання дитині: «Ким хочеш бути?». Замість цього запитайте: «Що ти хочеш робити?». Дитина може сказати: «Стати співаком». Але якщо знати, що і скільки для цього потрібно робити (постійно займатися, знати нотну грамоту, освоїти інструмент і т.д.), дитина сама зрозуміє: хоче вона співати чи ні.
Розвиток бере початок з інтересу. Формується ланцюжок:
· природні задатки, які є у кожної дитини;
· інтереси;
· схильності;
· здібності;
· талант.
Здатність виявляти цікавість пов’язана з темпераментом. У дитини-флегматика або меланхоліка інтереси стійкі, яскраво виражені. У холериків і сангвініків зазвичай широке коло інтересів. Вони відрізняються за змістом, широтою, глибиною, тривалістю.
Інтереси спонукають дізнаватися більше, розвивати кругозір, діяти, справлятися з труднощами на шляху до мети. Якщо підтримувати інтереси, то вони переростають в схильності. Ви помітите, від чого у дитини горять очі, на що їй не шкода часу, але не примушуйте до занять. Хочете розпізнати й розвинути таланти вашої дитини? Спочатку дайте їй можливість досліджувати, віднайти свої інтереси й схильності, діяти, пробувати, робити: • уважно спостерігайте за дитиною; • дивіться, що у неї добре виходить, що подобається; • заохочуйте пробувати нове; • створіть для неї середовище підтримки - вдома, в дитячому садку і школі, в секціях і гуртках. Не наполягайте, щоб дитина займалася чимось цілком і повністю. У більшості випадків вірогідно визначити схильності та здібності дитини можна тільки після 12 років.
Не турбуйтеся, якщо вам здається, що дитина не може ні на чому зупинитися, пробує щось нове та кидає. Це нормально, вона знайомиться зі світом, приміряє до себе різні сфери. Дайте їй вибір.
Важливо стежити за тим, що викликає у дитини активний пізнавальний інтерес і позитивну емоційну реакцію. Це два орієнтири - де у дитини більше перспектив для розвитку.
Школа Clever Kids - простір для розвитку і реалізації талантів
Ми вважаємо, що в школі у дитини має бути максимум можливостей дізнатися, що їй цікаво, спробувати себе в різних напрямках - науці, спорті, творчості. Тому в Clever Kids під одним дахом ми відкрили такі студії:
· музично-театральна;
· хореографічна;
· мистецтва і творчості;
· балетна.
Наші діти займаються в секціях:
· спортивної акробатики;
· художньої гімнастики;
· шахів;
· айкідо;
· хаду;
· оздоровчої фізкультури;
· плавання у відкритому і критому басейні.
Діти із задоволенням вивчають англійську з носієм мови, відвідують заняття логопеда і психолога.
Учні Clever Kids реалізують свої інтереси, створюючи власні проєкти:
· пишуть сценарії і записують інтерв'ю з цікавими людьми;
· знімають ролики про свої подорожі;
· знімають мультфільми;
· організовують ярмарки;
· проводять майстер-класи з проєктування, будівництва, дизайну одягу, кулінарії.
В рамках проєкту #Амбассадори знань учні школи Clever Kids створюють вироби з вторинної сировини, висаджують дерева, розробляють і впроваджують способи скорочення відходів і захисту тварин, які зникають.
В Clever Kids кожна дитина може повністю розкрити свої здібності до науки, творчості, спорту. Високий рівень знань, широкі можливості для прояву своїх інтересів і здібностей дозволяють нашим випускникам продовжити навчання в найпрестижніших навчальних закладах України та інших країн.
Приходьте до нас на індивідуальну екскурсію, і ви дізнаєтеся ще більше про те, як допомогти дитині знайти свій інтерес, а потім виростити його в талант і вагомий результат.